It’s Berlin, bitch!

Vorige week reisde ik af naar Berlijn. De stad die bekend staat om een spetterend nachtleven, kunst en de Berlijnse muur. Ik ga je in vogelvlucht meenemen, wat ik heb gedaan tijdens mijn verblijf in Berlijn.

Dag 1
Om middernacht kwam ik aan op het station van Berlijn. Vanuit daar gingen mijn maat en ik naar de AirBnB. We sliepen daar en stonden vroeg op om de omgeving te verkennen. We huurde fietsen bij Club Velo en vanuit daar gingen we naar Under den Linden. De eerste dag besloten we veel te besteden aan de toeristische hotspots.
In dit gebied vind je onder andere bezienswaardigheden zoals het Holocaustmonument en de Brandenburg Tor. Na de laatst genoemde gezien te hebben, ging ik opwarmen in Einstein Under den Linden. Dit is een café who ain’t shit. We moesten een kwartier wachten voordat we konden betalen. Zelfs de manager kon geen bonnetje uitprinten, hoe erg.
Na Checkpoint Charlie en een pizza bij Bella Vita, zijn we met de fiets naar het Oosten gegaan. Hier zijn super leuke cafés en galeries. Deze buurt is vooral héél hipster. In dit deel vind je ook de beroemde ‘How Long is Now?’ mural.

decac243-9d53-4f3a-950d-762188abc3b4

Dag 2
Deze dag begon per ongeluk  met een bezoek aan een ‘fiets festival’. Ja, ik vond het ook raar. Dit is eigenlijk een leuke benaming voor fietsverkopers die in een parkje hun fietsen verkopen. We zijn hier niet lang gebleven want we gingen door.
East Side Gallery stond op het programma. Dit is het langste stuk dat over is van de Berlijnse muur.
Ideaal voor leuke Instagram foto’s.
Na de openlucht galerie gingen we naar RAW Gelände. Dit is een creatieve hotspot – die op het moment dat ik er was, niet leefde. In de zomer moet dit een heerlijke plek zijn voor feestjes en terrasjes. Ondanks de leegte, heb ik er mooie foto’s gemaakt.
In de buurt van RAW Gelände vind je ook hippe cafés. Ideaal om even tot rust te komen.
Wat ook een toffe ervaring is, de Fernsehturm. Dit is een TV toren die omgebouwd is tot restaurant. Je gaat 203 meter de hoogte in en vervolgens kun je de hele stad bekijken. Tijdens het eten, kun je echt de hele stad zien doordat het platform roteert. Het eten was erg lekker en het uitzicht adembenemend!

83b67ad4-ad91-46b2-a976-a891be2737b7
Dag 3
Rond 10 uur zijn mijn maat en ik naar de Teufelberg gegaan. Op deze berg staan oude afluisterstations. Op dit terrein zijn veel graffiti artiesten geweest op een kunstwerk te maken.
Het is een groot terrein met meerdere verdiepingen. Bovenop het gebouw, heb je een mooi uitzicht van Berlijn.
In de avond zijn we naar een Afrikaans restaurant geweest in Neuköln. Op internet stond dat deze buurt, een upcoming buurt was. Ik vond dit reuze meevallen. Met de fiets was deze buurt amper te begaan. Echt overal liggen kinderkopjes. Deze stenen geven je een massage als je fietst.
Die avond zijn we ook naar een gaybar. Dit was Silver Future. Dit is een alternatieve bar, waar een relaxte sfeer hangt. Dit café is wel gericht op vrouwen.

831af55c-1501-49f5-9250-d0db7e2cdf96
Dag 4
Via via hoorden we dat er een groot warenhuis (Kaufhas des Westens) was in Berlijn. In dit gigantische warenhuis werden vroeger auto’s en leeuwenwelpjes verkocht. Het idee dat het zó groot was dat er auto’s verkocht werden, sprak ons aan. Toen we daar aankwamen, bleek het veranderd in een doodgewoon warenhuis te zijn. Erg jammer.
Wat in de buurt bevonden zich ook de Zoo Berlin en de Monkeybar. In deze rooftopbar kun je de apen zien van de Zoo Berlin. Super tof!

076926ea-0e71-4731-bd79-0da78b984363

Berlijn is zó groot, dat je het in een weekend nog niet gezien hebt. Ik heb nog weinig kunnen feesten in Berlijn. Dit wil ik zeker de volgende keer gaan doen.
Weet jij al wat je wil gaan doen in Berlijn?

Auteur: Kevin

Hey 🙋‍♂️, ik ben Kevin en schrijf over mijn persoonlijke leven of inspiratie die ik daaruit haal. Zo heb ik het over internalized homophobia of een gekke date. Of iets anders wat speelt in de gayscene. Daarnaast houd ik van fitness, rode paprika's en ontzettend lang op mijn telefoon zitten.